Tento problém často riešia ľudia s nízkou hmotnosťou. Medzi nich patria aj pacientky s anorexiou, ktoré si uvedomili, že nízka hmotnosť je pre nich problém, ktorý chcú riešiť. No začať sa pravidelne a primerane stravovať nie je vždy ľahké. Ale veríme, že pomocou týchto rád to zvládnete.
V novembri 2011 sa na Slovensku začína cyklus prednášok pre študentky zameraný na tému anorexie a bulímie, ktorá je u nás ešte stále tabuizovaná, na rozdiel od iných krajín európskej únie, kde je osveta o tomto ochorení súčasťou školského procesu, podporovaná priamo ministerstvami školstva a vzdelávacími centrami.
Problémami porúch príjmu potraviny – najmä anorexiou a bulímiou – trpia až tri percentá populácie a až 20 percent z nich skončí smrťou. Liek na anorexiu zatiaľ neexistuje, a rovnako neexistuje len jeden dôvod pre vznik porúch príjmov potravy. Vo všetkých prípadoch choroby je prítomné spolupôsobenie telesných, psychických a kultúrno-spoločenských faktorov. Slovenská asociácia feng šuej v rámci projektu Liga proti anorexii rozbieha projekt, ktorého cieľom je pomôcť vybratej skupine 100 záujemkýň usporiadaním a vyladením bytu podľa princípov feng šuej celkovo zlepšiť zdravotný stav.
Témy v súvislosti anorexiou, bulímiou a ostatnými poruchami príjmu potravy patria v diskusnom fóre ZDRAVIE.sk k suverénne najdiskutovanejším. O poruchách príjmu potravy sa hovorí nahlas veľmi málo, rovnako o možnostiach, ako ľuďom trpiacim poruchami príjmu potravy pomôcť. Sme radi, že našim spolupracovníčkam sa konečne podarilo založiť svojpomocnú skupinu, ktorá bude fungovať pri Lige za duševné zdravie. ZMENA: Stretnutia utorok od 18:00-20:00 v centre Ligy za duševné zdravie, v Bratislave-Petržalke na Ševčenkovej 21.
Španielsko meria a váži ženy, aby zistilo ich skutočné miery. Kampaň, ktorej cieľom je skoncovať s reklamou predvádzajúce superštíhle modelky, slávi prvé úspechy. Podľa predpokladov odborníkov pod vplyvom takejto reklamy môžu vzniknúť závažné poruchy v príjme potravy, ako je anorexia, teda chorobná nechuť k jedeniu. Španielska vláda chce ukázať, že väčšina žien neodpovedá vyziabnutému ideálu módneho priemyslu. Preto presvedčila popredných výrobcov módneho tovaru, aby pre obchodné výklady a módne časopisy vyberali modely väčších veľkostí.