Pacienti môžu konzultovať svoje ťažkosti aj cez internet
BRATISLAVA 7. marca (ZDRAVIE.sk cez WEBNOVINY) – Od začiatku marca môžu pacienti konzultovať zdravotné ťažkosti s odbornými lekármi aj prostredníctvom internetu. Umožňuje im to webstránka www.klik-klinik.sk, ktorá vznikla na platforme populárneho portálu Zdravie.sk.
Do projektu sa dosiaľ zapojilo 88 lekárov, ktorí pokrývajú široké spektrum špecializácií od všeobecných lekárov pre deti, dorast a dospelých až po špecialistov z oblasti kardiológie, neurológie, pneumológie, alergiológie a ďalších.
Odborníci sú zoradení podľa častí tela do databázy
Odborníci sú na stránke zoradení v databáze usporiadanej podľa častí tela, o ktorých sa chce pacient informovať, alebo podľa jednotlivých špecializácií, ktorých je zatiaľ 45. “Výhodou platformy je, že pri oslovení lekára môže klient priložiť k svojej otázke aj akékoľvek prílohy, ktoré môžu prispieť k presnejšej a vyčerpávajúcej odpovedi,” vysvetlil na štvrtkovej tlačovej konferencii Andrej Blanárik, konateľ spoločnosti Zdravie.sk.
“Služba tak zároveň šetrí klientom drahocenný čas, ktorý je pri niektorých diagnózach veľmi dôležitý,” dodal. Aby však oslovení lekári mohli pacientom pomôcť, musia disponovať dostatočným množstvom informácií.
“Primárnym predpokladom na poskytnutie fundovaných informácií je, samozrejme, poskytnúť lekárom, čo najviac relevantných informácií o pôvode ťažkostí a realizovaných vyšetreniach,” uviedol prednosta Kliniky detskej pneumológie v Podunajských Biskupiciach Martin Brezina.
Pri jednoduchej otázke príde odpoveď do troch dní
Samotné konzultácie sú platenou službou, pričom ich ceny si prostredníctvom vlastného profilu určujú lekári.
Podľa rozsahu sa konzultácie delia na základné, rozšírené a komplexné. V prípade jednoduchej otázky je odpoveď spravidla rýchla a prichádza do dvoch až troch dní.
Pri rozsiahlejších konzultáciách, ktoré vyžadujú preštudovanie všetkých dostupných informácií sa čas na odpoveď môže predĺžiť a stanoví si ho každý odborník sám, pričom maximálna hranica je 14 dní. Ďalšou z výhod klik-klinik je tiež možnosť udržania kontaktu s lekárom aj po odchode z ordinácie.
“Nie vždy je potrebné, aby pacient prišiel k lekárovi osobne a trávil čas s ostatnými pacientmi v čakárni. Čoraz aktuálnejšou sa preto stáva komunikácia s pacientmi na diaľku. E-maily a telefonáty však neprinášajú dostatočnú ochranu citlivých informácií pacienta na jednej strane, a na druhej strane výrazne narušujú priebeh vyšetrení v ambulancii lekára,” povedala všeobecná lekárka Iveta Plšeková.
Klik-klinik práve preto používa rovnakú ochranu osobných údajov ako banky na stránkach internet bankingu, čím spĺňa najprísnejšie technologické a bezpečnostné štandardy pre komunikáciu na internete.