Celkovo zaznamenaných 15 936 volaní, čo je takmer o 25% viac oproti roku 2011.
Až 20% hovorov z celkového počtu poradenských hovorov sa týkalo potreby komunikácie. Radia sa sem aj hovory, kde sa deti sťažujú na osamelosť a častú samotu.
10% detí, ktoré sa dovolali, nebolo z rôznych dôvodov spokojné so svojimi rodičmi. Keď k tomu pripojíme spomínaných 20% hovorov súvisiacich s potrebou komunikácie, vieme konštatovať, že až 30% detí, ktoré sa v roku 2012 dovolali na Linku detskej istoty by rado trávilo viac času so svojimi rodičmi, prípadne inými príbuznými alebo by zmenili kvalitu času stráveného s nimi. Aj preto Linka detskej istoty každoročne organizuje podujatia na podporu zmysluplného trávenia voľného času ako Čítajme si.., 21km pre deti (charitatívny polmaratón podnecujúci tráviť rodičov viac času so svojimi deťmi). Viac o podujatiach sa dozviete na www.www.unicef.sk/sk/ldi/citajme a www.21kmpredeti.ldi.sk.
Takmer 5% zaznamenaných hovorov sa týkalo týrania, zneužívania alebo zanedbávania dieťaťa. Najčastejšie referovaným týraním bolo šikanovanie medzi deťmi navzájom, neuvedomujúc si, že i na prvý pohľad „nevinné“ šikanovanie (fyzické alebo psychické) je prejavom týrania a teda trestným činom.
Najviac zastúpená veková kategória volajúcich bola od 11 do 14 rokov. V nej dominujú najmä dievčatá, ktorých je takmer raz toľko ako chlapcov. Tento rozdiel sa stiera v druhej najpočetnejšej vekovej kategórií volajúcich a to od 15 do 18 rokov, kde je už chlapcov takmer rovnako ako dievčat.
Viac ako 17% detí, ktoré volali počas roku 2012 na linku sa dopytovali po poradenstve s láskou, so vzťahmi.
Ďalšou silnou témou na Linke boli vzťahy v rodine (týkalo sa ich takmer 16% hovorov). Deti sa ponosovali najmä na medzigeneračné problémy medzi nimi a rodičmi, prípadne starými rodičmi; výchovné metódy svojich rodičov, až ľahostajnosť a nezáujem o ne a časté konflikty/hádky medzi rodičmi často-krát súvisiace s rozvodom.
vzťahoch v školskom prostredí sa rozprávalo takmer 10% volajúcich. Deti v škole intenzívne prežívajú najmä vzťahy medzi spolužiakmi, vzťahy smerom k pedagógom, nespravodlivú klasifikáciu, či problémy s učením.
8% volajúcich detí malo záujem o poradenstvo alebo rozhovor týkajúci sa sexuálneho dozrievania, pohlavného styku, prvej menštruácie, antikoncepcie a pochybností ohľadne sexuálnej orientácie.