Údaje o liekoch hľadá na internete 65% populácie

Ilustračné foto SITA, AP BRATISLAVA 2. februára (ZDRAVIE.sk z WEBNOVIN) - Informácie o liekoch a zdravotníckych pomôckach si na internete vyhľadáva 65 % online populácie na Slovensku. Vyplýva to z januárového online prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý robila v súvislosti so zmenami v zákone o liekoch. Takmer tretina užívateľov internetu si pritom ...

Ilustračné foto SITA, AP BRATISLAVA 2. februára (ZDRAVIE.sk z WEBNOVIN) - Informácie o liekoch a zdravotníckych pomôckach si na internete vyhľadáva 65 % online populácie na Slovensku. Vyplýva to z januárového online prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý robila v súvislosti so zmenami v zákone o liekoch. Takmer tretina užívateľov internetu si pritom za posledných šesť mesiacov aj kúpila liek zásielkovou formou alebo cez internet. Išlo hlavne o výživové doplnky. Väčšina Slovákov pravidelne sa pripájajúcich na internet vie podľa uskutočneného prieskumu o možnosti nákupu liekov cez internet, či zásielkovou formou. "Vedia tiež, že takýto predaj sa týka hlavne voľnopredajných liekov, výživových doplnkov a zdravotníckych pomôcok," konštatuje GfK. Až 77 % online populácie považuje takúto možnosť nákupu takzvaných OTC liekov a zdravotníckych pomôcok za dobrú vec. Od 1. decembra 2009 je v platnosti novela zákona o liekoch, ktorá umožňuje predaj voľnopredajných liekov a zdravotníckych pomôcok zásielkovou formou, teda aj objednávaním cez internet. Takýto predaj môžu prevádzkovať iba subjekty, ktoré majú otvorené aj verejné kamenné lekárne, aby sa zamedzilo falšovaniu liekov. Zásielkový výdaj liekov a zdravotníckych pomôcok sa týka iba liekov a zdravotníckych pomôcok, ktoré sa neviažu na lekársky predpis. Spoločnosť GfK Slovakia je lídrom na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu. Uvedený prieskum realizovala spoločnosť GfK Slovakia na začiatku januára online formou na vzorke 509 ľudí vo veku od 15 do 61 rokov. Je reprezentatívny vzhľadom na online populáciu Slovenska. SITA