Je možné preniesť si aj číslo pevnej linky?
Čitatelia sa na nás obracajú s otázkou, či je možné v čase mobilnej prenositeľnosti preniesť si aj číslo pevnej linky, v prípade, že sa rozhodnú využiť ponuku niektorého z poskytovateľov pevných liniek. Zistili sme, že táto možnosť existuje, aj keď sa o nej veľmi nediskutuje a preto o tejto možnosti verejnosť málo vie. Pritom Takmer 9 z 10 užívateľov pevnej linky by si v prípade zmeny operátora chcelo svoje domáce telefónne číslo ponechať.
Prenesenie čísla pevnej linky funguje na rovnakom princípe, ako v prípade prenosu čísla mobilného. Ide o rýchly a jednoduchý proces. Žiadosť o prenesenie čísla spíšete hneď pri aktivácií nového volacieho programu u operátora, ktorého ste si zvolili. Stačí sa preukázať platným občianskym preukazom, prípadne ak ste cudzinec cestovným pasom. Ak ide o právnickú osobu, musíte predložiť aj výpis z obchodného registra. Akonáhle doterajší operátor potvrdí uvoľnenie vášho čísla z jeho siete, nový operátor zabezpečí podľa možnosti čo najrýchlejší prenos. Operátori sú povinní uskutočniť prenos do 5 pracovných dní.
Ak teda radi trávite veľa času „na dráte“ a rozhodli ste sa pre výhodnejšiu pevnú linku u iného operátora, určite to nie je strata času, pretože zmena môže byť veľmi prospešná. V konečnom dôsledku môže znamenať výraznú úsporu na vašich mesačných faktúrach a pritom nemusíte vôbec meniť svoje dlhoročné telefónne číslo na aké ste roky zvyknutý.