Rezort zdravotníctva chce propagáciu za 800 tis. eur
BRATISLAVA 19. januára (ZDRAVIE.sk z WEBNOVIN) - Ministerstvo zdravotníctva (MZ) SR vyhlásilo verejnú súťaž na poskytovanie reklamných a propagačných služieb a prípravu komunikačnej stratégie do roku 2010. Predpokladaná hodnota zákazky je 800 tis. eur bez DPH a jej predmetom reklamná činnosť, marketing a poradenská činnosť. Výsledkom má byť príprava komunikačnej stratégie vrátane doporučených podporných služieb. "To, ako v konečnom znení bude vyzerať spôsob využitia daných služieb, sa nedá teraz povedať, keďže súťaž je aktuálne vypísaná. Počkáme si na ponuky a rozhodneme sa podľa toho, čo bude pre nás najvýhodnejšie," uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa rezortu Zuzana Čižmáriková. Podľa hovorkyne však nemá ísť o komunikáciu zdravotníckych zákonov smerom k médiám, ale rezort chce zabezpečiť informovanosť "priamo k pacientom". Ako ďalej k tendru doplnila Čižmáriková, ide o verejnú medzinárodnú súťaž, ktorej predmet využívajú aj iné ministerstvá a orgány štátnej správy. "Chceme, aby sa informácie ku kľúčovým zákonom, nariadeniam, smerniciam dostávali v prvom rade k pacientovi," uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa MZ. Napriek nešpecifikovanej predstave ministerstva o využití služieb má však rezort jasno v tom, ako by mal vyzerať účastník tendra. Ten okrem zloženej zábezpeky vo výške 33 tis. eur musí spĺňať aj množstvo iných podmienok. Okrem ekonomického a finančného postavenia musí doložiť aj referencie, t.j. realizované zmluvy alebo projekty. Ide o minimálne tri projekty realizované v oblasti zdravotníctva, zdravia alebo farmakológie za posledné tri roky, ktorých predmet bol podobný alebo rovnaký ako predmet tohto obstarávania. Tiež minimálne tri projekty v oblasti vzdelávania a školení media relations, tri projekty realizované v oblasti štátnej správy alebo samosprávy a minimálne tri projekty v oblasti organizovania kultúrno-spoločenských a vzdelávacích podujatí, všetko podobné ako predmet tejto zákazky a v posledných troch rokoch. Tím, ktorý by mal na komunikačnej kampani MZ pracovať, musí byť zostavený minimálne z troch členov, z ktorých všetci musia mať ukončené vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa, päťročné praktické skúsenosti v oblasti public relations, pričom najmenej jeden z nich musí mať aj praktické skúsenosti s prácou pre spoločnosť pôsobiacu v oblasti zdravotníctva najmenej dva roky. Títo traja kľúčoví riešitelia zákazky MZ musia dokonca čestnými vyhláseniami potvrdiť, že počas dĺžky trvania zmluvného vzťahu, ktorý by mal trvať 20 mesiacov od podpisu zmluvy, nedajú svojmu zamestnávateľovi výpoveď. Ministerstvo pri vyberaní víťaza bude prihliadať najmä na kreativitu a originalitu vypracovaného zadania, čo podporilo relatívnou váhou v počte 55 bodov. Zvyšných 45 bodov bude tvoriť celková konečná cena s daňou z pridanej hodnoty za poskytnutie celého predmetu zákazky. Svoje ponuky môžu spoločnosti predkladať do 2. marca tohto roku. SITA