O peniaze z EÚ požiadalo 23 ambulantných poskytovateľov
BRATISLAVA 6. januára (ZDRAVIE.sk z WEBNOVIN) - O nenávratný finančný príspevok z Európskeho fondu regionálneho rozvoja požiadalo v rámci druhej výzvy Operačného programu (OP) Zdravotníctvo 23 poskytovateľov ambulantnej zdravotnej starostlivosti. Ako ďalej pre agentúru SITA povedala hovorkyňa Ministerstva zdravotníctva (MZ) SR Zuzana Čižmáriková, celková požadovaná výška príspevku predstavuje takmer 23,9 mil. €. "V tejto fáze nie je možné určiť, aký počet žiadostí bude podporený," uviedla Čižmáriková v súvislosti s úspešnosťou predložených projektov. Všetci žiadatelia budú o výsledku schvaľovacieho procesu oboznámení do 100 kalendárnych dní od termínu uzávierky výzvy. Ministerstvo zdravotníctva vyhlásilo výzvu na čerpanie finančných prostriedkov určených na rekonštrukcie a modernizácie ambulantných poskytovateľov zdravotnej starostlivosti začiatkom septembra 2008. Celkový objem finančných prostriedkov vyčlenených na túto výzvu predstavoval 6,639 mil. €, minimálna výška príspevku na jednu žiadosť bola 331,9 tis. € a maximálna 1,66 mil. €. Dátum uzávierky prijímania žiadostí bol 5. decembra 2008. O príspevok mohli požiadať vlastníci, dlhodobí nájomcovia alebo dlhodobí správcovia zariadení ambulantnej zdravotnej starostlivosti a nemocnice, ktoré mali minimálne päť a viac funkčných ambulancií, v ktorých sa denne poskytovala ambulantná zdravotná starostlivosť. Európska komisia schválila samostatný operačný program pre sektor zdravotníctva 8. novembra 2007. Slovensko bude môcť v programovom období rokov 2007 až 2013 čerpať v oblasti zdravotníctva z Európskeho fondu regionálneho rozvoja 250 mil. eur. Na modernizáciu zdravotníckeho systému nemocníc by malo ísť 193 mil. eur na podporu zdravia a predchádzanie zdravotným rizikám 49 mil. eur a na technickú pomoc 7,8 mil. eur. Projekty budú spolufinancované aj zo štátneho rozpočtu, vláda na uvedené obdobie vyčlenila zdroje vo výške viac ako 44 mil. eur. Miera kofinancovania zo strany Európskej únie tak bude na úrovni 85 %. SITA