ZP ešte taja, koľko minú na prepoisťovaciu kampaň
BRATISLAVA 9. septembra (WEBNOVINY) - Väčšina zdravotných poisťovní (ZP) zatiaľ tají, koľko plánuje minúť na tohtoročnú reklamnú kampaň v súvislosti s prepoisťovaním. Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) bude mať tento údaj k dispozícii až po skončení kampane. "Keďže marketingové aktivity ešte prebiehajú, vyčíslenú konečnú sumu finančných prostriedkov budeme mať až po ich skončení," povedala pre agentúru SITA hovorkyňa VšZP Petra Balážová. V minulom roku pritom celkové náklady najväčšej zdravotnej poisťovne na tento účel predstavovali približne 20 mil. Sk (663,9 tis. €). Zdravotná poisťovňa Dôvera nezverejnila ani tohtoročné ani vlaňajšie náklady na svoje reklamné aktivity. Jej PR manažérka Zuzana Horníková iba uviedla, že súčasné výdavky na komunikáciu sú výrazne nižšie. Spoločná zdravotná poisťovňa (SZP) plánuje v tomto roku na kampaň minúť 6,019 mil. Sk (199,8 tis. €). "V uplynulom roku bolo v súvislosti s náborom nových poistencov vynaložených 1,843 mil. Sk (61,18 tis. €)," skonštatovala hovorkyňa poisťovne Martina Ostatníková. Suma, ktorú do tohtoročnej kampane investovala Apollo zdravotná poisťovňa, je nižšia ako minulý rok. Jej výšku však poisťovňa podľa hovorkyne Radoslavy Miklášovej nebude konkretizovať. "Zníženie výdavkov na reklamu súvisí s obmedzením limitu prevádzkových nákladov, do ktorých patria aj reklamné aktivity," vysvetlila. Union zdravotná poisťovňa sa k otázke výšky výdavkov na marketingové aktivity nevyjadrila. Podľa údajov zdravotníckeho think-tanku Health Policy Institute (HPI) vynaložili zdravotné poisťovne podľa cenníkových cien v roku 2007 na svoje kampane dohromady takmer 430 mil. Sk (14,27 mil. @). VšZP mala na kampaň minúť 24 mil. Sk (796,7 tis.