Kampaň na zubnú pastu Parodontax je podľa rady etická

BRATISLAVA 29. novembra (WEBNOVINY) - Sťažnosti na reklamnú kampaň zubnej pasty Parodontax spoločnosti GlaxoSmithKline Slovakia sú neopodstatnené a kampaň nie je v rozpore s Etickým kódexom. Uzniesla sa na tom na deviatom tohtoročnom zasadnutí Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (RPR). Agentúru SITA o tom informovala výkonná riaditeľka RPR Monika Korkošová. ...

BRATISLAVA 29. novembra (WEBNOVINY) - Sťažnosti na reklamnú kampaň zubnej pasty Parodontax spoločnosti GlaxoSmithKline Slovakia sú neopodstatnené a kampaň nie je v rozpore s Etickým kódexom. Uzniesla sa na tom na deviatom tohtoročnom zasadnutí Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (RPR). Agentúru SITA o tom informovala výkonná riaditeľka RPR Monika Korkošová. Sťažnosti troch fyzických osôb sa týkali televízneho spotu na zubnú pastu Parodontax vhodnej na použitie pri zvýšenej krvácavosti ďasien. Podľa sťažovateľov je forma zobrazenia šokujúca, nerešpektuje časť populácie, ktorá trpí týmto problémom a navodzuje pocit strachu. Podľa RPR však zobrazuje reálne dôsledky ochorenia, ktoré sú sprevádzané krvácaním ďasien až po uvoľnenie a prípadné vypadnutie zuba. Priebeh ochorenia je zobrazený v symboloch a náznakoch, použité obrazy a zvuky sú zrozumiteľné iba tej časti divákov, ktorá je spôsobilá tieto informácie o ochorení spracovať a porozumieť im.

Predmetom ďalšej sťažnosti bol billboard poisťovne Kooperativa, na ktorom je mníška s nápisom „Zišla som z cesty, ale Kooperativa to zaplatí“. Podľa sťažovateľa je reklama dvojzmyselná, nevhodná narážka na rehoľný stav. Ak RPR však dospela k záveru, že sťažnosť nie je opodstatnená a billboard nie je v rozpore s Etickým kódexom. Celá reklamná billboardová kampaň spoločnosti využíva zveličenie a humor a obsahuje skúsenostnú výpoveď jednotlivých predstaviteľov reklamy – spotrebiteľov.

Podľa sťažovateľa na kampaň "Rozvíjej se poupátko" spoločnosti Avon Cosmetics je neetické, aby sa v rámci programu, ktorý sledujú deti a mladiství objavovala reklama so sexuálnou narážkou. RPR ju však považuje za neopodstatnenú. Koncepcia tohto televízneho spotu vychádza z ústrednej piesne použitej v kultovej českej rozprávke Pyšná princezná. Hlavná protagonistka spieva do rúžu, podobne ako Pyšná princezná v rozprávke spievala kvetu. Kvet sa vďaka spevu rozvíja a rúž v spote tiež. Dievčina sa domnieva, že ide o mikrofón, ale v závere si uvedomí, že má v ruke rúž. Koncepcia spotu spája dve značky – kozmetickú spoločnosť a hudobný televízny formát, neobsahuje sexuálnu narážku, ktorá by neeticky pôsobila na skupinu detí a mládeže.

RPR ako opodstatnenú posúdila len kampaň „Do všetkých sietí za 1 Sk s DPH“ od Telefonicy O2 Slovakia, aj to len čiastočne. Podľa sťažovateľa ide o klamlivé a zavádzajúce tvrdenie v reklame „odteraz nebudete obmedzovaní časom ani priestorom“ a „teraz môžete volať po celý deň len za jednu korunu do všetkých sietí“. Televízny a rozhlasový spot „Do všetkých sietí za 1 Sk s DPH“ spoločnosti Telefonica 02 Slovakia je v rozpore s ustanovením bodu 4.1. a 4.4. časti II. Etického kódexu. V rozhlasovom spote nie je uvedené, že volania za 1 korunu sú časovo obmedzené na rôzne obdobia v mesiacoch v závislosti od toho, aký paušál si zákazník aktivuje a že sú obmedzené na limit maximálne tisíc prevolaných minút mesačne. V TV spote je informácia o ponuke uvedená malými písmenami a v tak krátkom čase, že pre bežného spotrebiteľa je problematické ju vnímať, čo aj pri zohľadnení použitého média nie je v súlade s Etickým kódexom. Printová inzercia a reklamné letáky kampane nie sú v rozpore s kódexom.

Ako neopodstatnené posúdila Rada pre reklamu sťažnosti na rádiový spot Skylink spoločnosti TBDS, rozhlasový spot GS Condro Forte spoločnosti Green-Swan Pharmaceuticals SR a vianočnú reklamnú kampaň Zabudnite na hodiny s akciovou ponukou Až 24-tisíc minút zadarmo spoločnosti T-Mobile Slovensko. Tieto všetky sú podľa RPR v súlade s Etickým kódexom.