V kampani Právo na život chcú odtabuizovať tému potratov

BRATISLAVA 4. septembra (WEBNOVINY) - Cieľom kampane Právo na život je odtabuizovanie témy umelých potratov tým, že sa ukáže ich realita. Kampaň sa koná od 1. do 30. septembra. Dnes je jej oficiálny začiatok. V čase kampane bude po celom Slovensku rozmiestnených 500 billboardov a 100 kusov A3 plagátov bude v mestskej hromadnej doprave v Bratislave. ...

BRATISLAVA 4. septembra (WEBNOVINY) - Cieľom kampane Právo na život je odtabuizovanie témy umelých potratov tým, že sa ukáže ich realita. Kampaň sa koná od 1. do 30. septembra. Dnes je jej oficiálny začiatok. V čase kampane bude po celom Slovensku rozmiestnených 500 billboardov a 100 kusov A3 plagátov bude v mestskej hromadnej doprave v Bratislave. Na billboardoch sú fotografie telíčka po potrate. "V kampani budeme pokračovať, kým nebude zákonom ochránený život od počatia," povedala dnes na tlačovej besede Jana Tutková. Podľa nej jedným z cieľov kampane je zmena verejnej mienky a diskriminačného komunistického zákona. "Zákon diskriminuje podľa veľkosti, veku a trimestra," zdôraznila.

Kampaň má podľa Mareka Nikolova ambíciu vyburcovať solidaritu ľudí s najmenšími a nevinnými členmi našej spoločnosti, ktorí sú takto násilne usmrcovaní. Dieťa od počatia je ľudskou bytosťou, ktorá má mať právnu ochranu bez ohľadu na veľkosť či vek. Kampaň je namierená proti diskriminačnému interrupčnému

Za kampaňou stoja Európske Centrum pre Bioetickú Reformu (CBR Europe) a občianske združenie Pastor bonus. CBR Europe je nezávislým občianskym združením, ktoré usiluje o spravodlivosť voči nenarodeným tým, že bráni právo na život každého človeka od momentu počatia ľudského života. Vo svojich projektoch zameraných na vzdelávanie širokej verejnosti využíva know-how amerického Centra pre bioetickú reformu a spolupracuje s niekoľkými podobnými organizáciami v Európe. Občianske združenie Pastor bonus vzniklo v roku 2005 a jeho cieľom je šírenie myšlienok solidarity, vzájomnej tolerancie medzi ľuďmi a prinášanie mravných hodnôt vedúcich k ozdraveniu spoločnosti. Svoj cieľ napĺňa organizovaním všestranných aktivít na zabezpečenie realizácie svojho poslania. Kampaň vraj financovali slovenskí podnikatelia, ktorí si však neželajú byť zverejnení a časť bola financovaná z darov.

Kampaň tiež poukazuje na počet obetí podľa organizátorov liberálnej potratovej legislatívy, ktorej druhou obeťou je vždy žena. Tento rok je 50. výročie legalizácie interrupcií v Československej socialistickej republike. "Tento komunistický prežitok umožnil genocídu veľkej časti národa. Dnes 1,4 mil ľudí, podľa údajov Štatistického úradu SR, na Slovensku chýba, čo sa odráža v rôznych oblastiach spoločnosti, i v ekonomickej sfére. Ďalším dôsledkom je egoizmus, ktorý sa šíri, uvádza sa na internetovej stránke www.pravonazivot.sk.

Tutková odmietla, že kampaň by bola neetická. Podľa nej je bežnou praxou, že médiá ukazujú hrôzy a obete vojny, aby proti nim mobilizovali. "Tento spôsob sme zvolili aj my. Faktom je, že potrat je neetický," povedala. Nikolov ju doplnil s tým, že v kampani ukazujú len pravdu o reálnom potrate, nemyslí si preto, že je to neetické.

Organizátori kampane si myslia, že v prípade, ak by sa nechcené deti narodili, našlo by sa dosť záujemcov o adopciu. Tutková však poukázala na fakt, že žena, ktorá dá dieťa na adopciu, je považovaná za krkavčiu matku, pričom tá, ktorá ide na potrat, je považovaná za progresívnu.

Na tlačovej besede poskytli aj stanovisko Európskeho centra pre právo a spravodlivosť. Podľa neho sloboda prejavu by bola iluzórna, ak by ochraňovala len myšlienky a názory, ktoré by nikoho neurazili. Európsky súd pre ľudské práva potvrdil podľa centra právo na slobodu prejavu, ktoré je zakotvené nielen v Dohovore.

SITA