V jedálničku mnohých detí chýbajú ryby

BRATISLAVA 25. júla (WEBNOVINY) - Viac než 85 percent slovenských rodičov súhlasí s názorom odborníkov, že duševný vývoj je celoživotná otázka. Viac ako polovica účastníkov dotazníkového prieskumu, do ktorého sa zapojilo 4 650 rodičov zároveň verí, že správnou výživou možno ovplyvniť telesnú i psychickú kondíciu svojho potomka. Z prieskumu tiež vyplynulo, ...

BRATISLAVA 25. júla (WEBNOVINY) - Viac než 85 percent slovenských rodičov súhlasí s názorom odborníkov, že duševný vývoj je celoživotná otázka. Viac ako polovica účastníkov dotazníkového prieskumu, do ktorého sa zapojilo 4 650 rodičov zároveň verí, že správnou výživou možno ovplyvniť telesnú i psychickú kondíciu svojho potomka. Z prieskumu tiež vyplynulo, že takmer 40 percent rodičov zostavuje deťom jedálny lístok podľa svojich stravovacích návykov z detstva, využívajú pritom najmä tradičné recepty. Nie všetky sú ale správne. Vyše 13 percent respondentov pripustilo, že ich deti takmer vôbec nejedia ryby. Zhruba tretina respondentov pritom uviedla, že na rozvoj mozgu majú priamy vplyv niektoré zložky potravy, akými sú nenasýtené mastné kyseliny alebo vitamíny. Faktom zostáva i to, že kúpu potravín podmieňuje rodinný rozpočet. Až v 20 percentách domácností totiž o zložení jedálnička rozhoduje ekonomická situácia.

Ako sa ukázalo, len necelá tretina detí na Slovensku sa venuje športovým aktivitám viac než raz do týždňa. Štvrtina rodičov uviedla, že ich deti okrem povinných hodín telocviku v škole nešportujú vôbec. Viac ako polovica rodičov dáva deti spať v rovnaký čas každý deň, no 16 percent detí chodí spávať, až keď sú unavené.

Dobrou správou je, že väčšina rodičov si uvedomuje dôležitosť dobrého rodinného zázemia a to, že na pozitívny vývoj dieťaťa má veľký vplyv. Polovica respondentov prezradila, že chodí s deťmi do kina, divadla, či na koncert alebo výstavu aspoň raz alebo dva razy do mesiaca. Kultúrne podujatia nenavštevuje s deťmi až 28 percent opýtaných. Polovica uviedla, že s deťmi sa viackrát do týždňa spoločne hráva, čítajú si, učia sa básničky a podobne. S domácimi úlohami deťom pravidelne pomáha 43 percent rodičov.

Dotazníkový prieskum spoločnosti Unilever sa uskutočnil vo februári až apríli 2007. Zapojili sa do neho rodičia detí v rôznom veku s ťažiskom na rodiny s deťmi na prvom stupni základných škôl.

SITA