Cardio magazín – nový časopis pre liečbu a prevenciu

Časopis Cardio magazín, ktorého nulté číslo práve vychádza, vypĺňa prázdne miesto na trhu s medicínsky korektnými informáciami o srdcovocievnych chorobách určených pre laickú verejnosť. Cardio magazín vydáva spoločnosť Svetlonos, s.r.o., ktorá má dlhoročné skúsenosti v oblasti komunikácie s pacientmi a lekármi. Hlavnou úlohou časopisu Cardio magazín je doplniť chýbajúce miesto na trhu informácií o srdcovocievnych chorobách určených laickej verejnosti spolu s prevenciou – spôsobmi, ako sa pred nimi chrániť. Spolu s tlačenou verziou bude časopis zhromažďovať informácie aj na informačnom portáli www.cardiomagazin.sk. Texty v časopise bude preverovať tím lekárov z Národného ústavu srdcových a cievnych chorôb, a.s., aby sa dosiahla medicínska korektnosť poskytovaných informácií.

„Podtitul dvojmesačníka ´srdcu blízky´ napovedá, akým štýlom je časopis písaný a komu je určený. Cardio magazín je časopisom pre tých, ktorým nie je ľahostajný ich zdravotný stav aj zdravotný stav ich blízkych. Je zameraný na liečbu a prevenciu srdcovocievnych chorôb. Jeho odborným garantom sa podujal byť prof. MUDr. Viliam Fischer, PhD., FICS so svojim tímom lekárov. Myšlienku časopisu podporuje kancelária Svetovej zdravotníckej organizácie na Slovensku s pôsobnosťou na Slovensku a asociácia Kardioklubov Slovenska,“ vysvetľuje šéfredaktorka Cardio magazínu Dobroslava Krajačičová.

Cardio magazín vydáva reklamná agentúra Svetlonos. „Sme reklamná agentúra, ktorá sa špecializuje na komunikáciu liekov. Roky sa staráme o farmaceutické firmy a snažíme sa, čo najlepšie pochopiť a vyjadriť ich marketingové zámery. Za ten čas sme sa naučili, aké dôležité je byť o krok vpred pred ochorením. Bohužiaľ, a to musím smutne konštatovať, sa to v našej rodine nepodarilo. Mám medzi svojimi najbližšími dvojnásobnú cievnu mozgovú príhodu a infarkt myokardu,“ konštatuje riaditeľ reklamnej agentúry Svetlonos Radoslav Herda.

„Po tých rokoch vidím celú túto situáciu novými očami. Viem, že keby lepšie rozoznávali signály svojho tela, boli by dnes niekde inde. Postihnutému na vozíčku to už ale nemá význam hovoriť. Má význam mu ale hovoriť o tom, ako s ochorením žiť, ako sa zmení jeho životný štýl a o tom, ako sa v tejto situácii dá ďalej starať o seba. Dá sa to hovoriť jemu, ale aj jeho najbližším, aby ho lepšie chápali a vedeli mu pomôcť, už v aj tak ťažkej situácii. Nielen o tomto, ale aj o mnohom ďalšom, čo súvisí so srdcovocievnymi chorobami, by sme radi hovorili na stránkach nášho časopisu. Chceli by sme nájsť takú formu, aby sme boli zrozumiteľní, aby sme vedeli zabaviť aj poučiť, a aby sme atraktívnou formou vedeli čo najlepšie vyjadriť náš cieľ, aby sa ľudia na Slovensku začali riadne starať o svoje zdravie pred, či po ochorení. Chceli by sme, aby počuli náš zámer, že starať sa o seba sa vždy oplatí,“ dodáva R. Herda.