Všeobecné obchodné podmienky

  1. Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti spoločnosti Zdravie.sk, s.r.o., so sídlom Borská 6, 841 04 Bratislava, IČO: 46 668 756, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č.: 81501/B, ako predávajúceho (ďalej len „predávajúci“) a našich zákazníkov (ďalej len „kupujúci“), ktorí v súlade a postupom podľa VOP prejaví záujem o kúpu tovaru prostredníctvom internetu cez internetový obchod umiestnený na internetovej stránke www.zdravie.sk
  2. Tieto právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim vznikajúce pri kúpe, dodávke tovaru a reklamáciách vád tovaru sa v závislosti od ich obsahu a účastníkov kúpy primerane riadia ustanoveniami príslušných právnych predpisov Slovenskej republiky, najmä zákona číslo 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služby na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (ďalej len „zákon číslo 102/2014 Z.z.“), zákona číslo 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka a zákona číslo 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka. §
  3. Tieto VOP upravujú aj povinnosti strán do okamihu uzatvorenia kúpnej zmluvy na základe objednávky / potvrdenia objednávky Zdravie.sk /. Vzájomné vzťahy predávajúceho a kupujúceho sa riadia aj reklamačným poriadkom pre internetový obchod www.zdravie.sk (ďalej len "Reklamačný poriadok“).
  4. Nakupovanie na našej internetovej stránke môžu uskutočniť právnické osoby ako koneční spotrebitelia a fyzické osoby spôsobilé na právne úkony za predpokladu dodržania nižšie uvedených pravidiel. Ustanovenia VOP a zákona číslo 102/2014 Z.z. upravujúce práva spotrebiteľa sa nevzťahujú na kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľ podľa zákona číslo 102/2014 Z.z. alebo ktorý nakupuje tovar za účelom podnikania a nie za účelom osobnej spotreby. Tejto osobe neprináležia práva spotrebiteľa podľa platných právnych predpisov. Zodpovednosť za vady tovaru a vzájomné vzťahy predávajúceho a kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľ sa v tomto prípade riadia ustanoveniami Obchodného zákonníka Slovenskej republiky.
  5. Tieto obchodné podmienky platia v znení v deň odoslania elektronickej objednávky kupujúcim uvedenom v internetovom obchode www.zdravie.sk

Článok I.
Vymedzenie pojmov

  1. Kupujúcim sa rozumie spotrebiteľ, ktorý súhlasí s týmito VOP a Reklamačným poriadkom, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť týchto VOP a objedná si tovar prostredníctvom elektronických komunikačných prostriedkov.
  2. Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá nenakupuje tovar pre účely jeho predaja iným osobám, za účelom podnikania alebo výkonu zamestnania či povolania.
  3. Portálom sa rozumejú webové stránky www.zdravie.sk a www.ehealth.sk vrátane všetkých ich subdomén. Prevádzkovateľom uvedeného Portálu je obchodná spoločnosť Zdravie.sk, s.r.o., so sídlom Borská 6, 841 04 Bratislava, IČO: 46 668 756, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č.: 81501/B (ďalej len „portál“).
  4. E-shopom sa rozumie elektronický obchod umiestnený na portáli.
  5. Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky e-shopu a celkovú cenu tohto tovaru, spracovaný systémom elektronického obchodu.
  6. Tovarom sa rozumejú všetky produkty uvedené v e-shope.

Článok II.
Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy

  1. Spotrebiteľ objednáva tovar predávajúceho prostredníctvom e-shopu na portáli predávajúceho.
  2. Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru predávajúcim v e-shope.
  3. Pre objednanie je potrebné zaškrtnúť políčko pri tovare, o ktorý má záujem, zaznačiť množstvo, ktoré požaduje a vyplní pripravený objednávkový formulár.
  4. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých formulárom predpísaných údajov a náležitostí.
  5. Pri každej objednávke musí kupujúci uviesť meno a priezvisko, fakturačnú adresu, adresu doručenia, telefónne číslo, e-mail. Tieto údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov číslo 122/2013 Z.z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim a nebudú poskytnuté tretej osobe, s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru. Kupujúci je povinný uviesť správnu a úplnú poštovnú adresu, na ktorú má byť objednaný tovar odoslaný.
  6. Objednávka sa dokončí potvrdením políčka „Záväzne objednať s povinnosťou platby“ s informáciou, že objednávka vyžaduje platbu za tovar.
  7. Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí reklamačný poriadok, taktiež aj s platnou cenou objednaného tovaru vrátane poštovného a balného, a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky.
  8. Kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim a prijatím objednávky predávajúcim. Toto prijatie predávajúci bezodkladne potvrdí kupujúcemu informatívnym emailom na zadaný email, na vznik zmluvy však toto potvrdenie nemá vplyv. V informatívnom emaile kupujúci nájde taktiež VOP a reklamačný poriadok predávajúceho vo formáte PDF.
  9. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov. Kupujúci berie na vedomie, že môžu nastáť prípady, kedy nedôjde k uzatvoreniu zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim, a to hlavne v prípade, kedy kupujúci objedná tovar za cenu zverejnenú omylom v dôsledku chyby interného informačného systému predávajúceho. Predávajúci v takom prípade kupujúceho informuje o takejto skutočnosti.
  10. Predávajúci si vyhradzuje právo prehlásiť kúpnu zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ došlo ku zneužitiu osobných údajov a pod., alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu, o takomto postupu bude kupujúci informovaný. Kupujúci berie na vedomie, že v uvedených prípadoch nemôže kúpna zmluva platne vzniknúť.
  11. Kupujúci bude o presnom čase doručenia objednaného tovaru informovaný prostredníctvom e-mailu. Dĺžka doručovania objednaného tovaru a cena dopravy je závislá na spôsobe dopravy, ktorú si kupujúci zvolil.
  12. Uzavretá zmluva je predávajúcim archivovaná po dobu najmenej piatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám.
  13. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy sú zrejmé z týchto obchodných podmienok, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný.
  14. Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávky ju skontrolovať a prípadne opraviť. Tieto VOP sú k dispozícii na portáli predávajúceho.

Článok III
Práva a povinnosti kupujúceho

  1. Kupujúcim môže byť spotrebiteľ, ktorý prejavil záujem nakupovať v e-shope predávajúceho. Kupujúcim sa za určitých okolností podľa týchto obchodných podmienok rozumie aj tretia osoba, ktorú kupujúci v záväznej objednávke určí ako osobu, ktorej má byť objednaný tovar odovzdaný (ďalej len “oprávnená osoba”). Uvedenie mena oprávnenej osoby v záväznej objednávke sa považuje za jej splnomocnenie na prevzatie objednaného tovaru.
  2. Kupujúci je povinný uviesť správnu a úplnú poštovú adresu, na ktorú má byť objednaný tovar odoslaný.
  3. Kupujúci je povinný prevziať objednaný tovar a zaplatiť celkovú cenu, vrátane poštovného a balného. S konečnou cenou za tovar je zákazník vyrozumený pri vyplňovaní objednávky ešte pred jej záväzným potvrdením.
  4. Kupujúci má právo na vymazanie svojich osobných údajov z databázy, ak o to požiada písomnou formou na adresu Zdravie.sk, s.r.o., Haburská 49/D, 821 01 Bratislava..
  5. Kupujúci má právo na stornovanie objednávky bez poplatku do okamihu doručenia oznámenia o prijatí objednávky výlučne na e-mail darceky@zdravie.sk. Potvrdenie stornovania oznámi predávajúci kupujúcemu taktiež na e-mail, z ktorého bolo oznámenie o stornovaní objednávky zaslané. Písomná forma sa vyžaduje z dôvodu doložiteľného dokladu storna pre predávajúceho a z dôvodu zastavenia vybavovania objednávky.
  6. Akúkoľvek ďalšiu elektronickú komunikáciu súvisiacu s právami a povinnosťami zmluvných strán je kupujúci povinný zasielať predávajúcemu na e-mailovú adresu: darceky@zdravie.sk.

Článok IV
Práva a povinnosti predávajúceho

  1. Neprevzatie tovaru kupujúcim sa považuje za odstúpenie od zmluvy. Predávajúci má právo odmietnuť objednávku, pokiaľ kupujúci opakovane neplní svoj záväzok prevziať tovar a zaplatiť kúpnu cenu.
  2. Predávajúci má právo od kúpnej zmluvy (záväznej objednávky) odstúpiť, ak sa stane plnenie nemožným, pokiaľ sa nedohodne s kupujúcim na novom plnení.
  3. Predávajúci si vyhradzuje právo stornovať objednávku na tovar, ak ho nebude možné dodať z dôvodu nedostupnosti (vypredania zásob alebo stiahnutia z ponuky) alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia nebude predávajúci schopný dodať tovar v dohodnutej lehote alebo cene, a/alebo zabezpečenie tovaru by mu spôsobilo neprimerané ťažkosti a neprimerané výdavky v pomere k hodnote objednaného tovaru. O stornovaní objednávky bude kupujúci bezodkladne informovaný e-mailom.

Článok V
Cena a spôsob platby

  1. Všetky ceny tovaru sú uvádzané ako konečné, vrátane zodpovedajúcej DPH vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky, nezahŕňajú však cenu dodania tovaru
  2. Kupujúci má možnosť si pri dohodnutí obchodných podmienok (formou vyplnenia objednávky) vybrať z nižšie uvedených spôsobov platieb: na dobierku (Slovenská pošta) - platba v hotovosti pri prevzatí tovaru - pri dohodnutí platby touto formou platia bežné pravidlá pre doručenie, ďalšie info viď. bod Poštovné a balné.
  3. Kúpna cena a náklady spojené s dodaním tovaru sú splatné okamihom doručenia tovaru kupujúcemu.
  4. Záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu a náklady spojené s dodaním tovaru sa považuje za splnený okamihom zaplatenia dobierky.

Článok VI
Poštovné a balné

  1. Spôsob dopravy si volí kupujúci sám v objednávkovom formulári.
  2. Kupujúci si môže zvoliť spôsob dopravy tovaru prostredníctvom spoločnosti Slovenská pošta, a. s. v rámci Slovenskej republiky na dobierku. Cenník poštovného a balného s dobierkou:
  • a) 2. triedou na dobierku do 1kg - 2,90 EUR
  • b) 2. triedou na dobierku nad 1kg - 4,10 EUR
  • c) 2. triedou ako balík do 5kg s príplatkom za krehké - 6,00 EUR
  • d) V prípade objednávky nad 5kg bude poštovné účtované individuálne podľa dohody s klientom.
  1. Ak nákup presiahne 1kg, prevádzkovateľ bude kontaktovať kupujúceho. Kupujúci musí do 3 dní na e-mail predávajúceho potvrdiť záujem o dodanie tovaru so zvýšenou sadzbou poštovného. Ak kupujúci nepotvrdí svoj záujem, objednávka bude automaticky zrušená a kúpna zmluva zaniká.

Článok VII
Doručenie a prevzatie tovaru

  1. Kúpnou zmluvou sa predávajúci zaväzuje, že kupujúcemu odovzdá tovar, ktorý je predmetom kúpy, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k tovaru, a kupujúci sa zaväzuje, že tovar prevezme a zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu.
  2. Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto sa kupujúci stane vlastníkom až po úplnom zaplatení kúpnej ceny.
  3. Predávajúci kupujúcemu odovzdá tovar, i doklady, ktoré sa k veci vzťahujú, a umožní kupujúcemu nadobudnúť vlastníckeho práva k tovaru v súlade so zmluvou.
  4. Predávajúci splní povinnosť odovzdať tovar kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s tovarom v mieste plnenia a včas mu to oznámi.
  5. Predávajúci odovzdá kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, akosti a prevedení. Ak nie je ujednané, ako má byť tovar zabalený, predávajúci tovar zabalí podľa zvyklostí; ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie veci a jej ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará predávajúci tovar pre prepravu. Predávajúci nie je zodpovedný za prípadné rozbitie tovaru pri prevoze v prípade, ak si kupujúci zvolí nesprávny spôsob prepravy.
  6. Predávajúci prehlasuje, že objednávky vybavuje priebežne, v súlade s dostupnosťou tovaru, najneskôr však do 3 pracovných dní odo dňa doručenia objednávky. Lehota na dodanie tovaru začína plynúť pracovným dňom nasledujúcim po pracovnom dni, v ktorom bola uzavretá zmluva. V prípade, že tovar je nutné objednať a nie je možné dodržať termín expedície, zákazník bude na túto skutočnosť upozornený e-mailom, v ktorom bude tento termín upresnený.
  7. Vybavením objednávky sa myslí odovzdanie tovaru prepravným spoločnostiam. Všetok tovar je dodávaný s daňovým dokladom a dodacím listom, prípadne následne poštou. Tovar zostáva do úplného zaplatenia majetkom predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo objednávku zrušiť v prípade, že sa tovar už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila jeho cena. V prípade zrušenia objednávky zo strany predávajúceho vzniká predávajúcemu povinnosť kontaktovať kupujúceho a navrhnúť nové riešenie.
  8. Kupujúci je povinný tovar riadne a včas prevziať. Pri prevzatí Tovaru je kupujúci povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená alebo zničená, kupujúci je povinný bez prevzatia zásielky, ihneď kontaktovať predávajúceho a s doručovateľom (Slovenská pošta) spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru nebudú akceptované.
  9. Záväzok dodať tovar sa považuje za splnený aj v prípade, ak kupujúci neprevezme tovar v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste, resp. odmietne tovar prevziať. V prípade, ak si kupujúci tovar neprevezme a tovar sa vráti späť predávajúcemu, má predávajúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť a od kupujúceho požadovať náhradu nákladov spojených so zaslaním balíka kupujúcemu a s vrátením tovaru (poštovné súvisiace so spätným zaslaním tovaru). Opätovné doručenie zásielky je možné len po vzájomnej dohode.
  10. Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú doručovateľom (Slovenská pošta) alebo nesprávne udanou adresou prijímateľa. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru jeho prevzatím v mieste dodania a úplným zaplatením kúpnej ceny.

Článok VIII
Nebezpečenstvo škody na tovare

  1. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v dobe, keď prevezme tovar od predávajúceho, resp. od prepravnej služby (Slovenská pošta) osobne alebo keď prevezme tovaru jeho splnomocnenec.

Článok IX
Kontrola tovaru

  1. Kupujúci je povinný skontrolovať si riadne tovar s vynaložením odbornej starostlivosti a to podľa možnosti čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na tovare na kupujúceho. Ak kupujúci tovar neskontroluje alebo nezariadi, aby bol tovar skontrolovaný v dobe prechodu nebezpečenstva škody na tovare na kupujúceho, nemôže uplatniť nároky z chýb zistiteľných pri tejto kontrole. V ten deň, kedy kupujúci zistil chyby tovaru, je povinný o tom informovať predávajúceho.

Článok X
Reklamačný poriadok

  1. Všeobecné ustanovenia reklamačného poriadku
  • 1.1. Reklamačný poriadok bol vypracovaný v zmysle zákona číslo 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona SNR číslo 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
  • 1.2. Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok a opisuje postup, akým spôsobom pristupovať pri reklamácii tovaru nadobudnutého od predávajúceho.
  • 1.3. Kupujúci je povinný sa zoznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru. Zároveň kupujúci berie na vedomie, že je povinný poskytnúť predávajúcemu potrebnú súčinnosť pre vybavenie reklamácie, v opačnom prípade sa lehoty adekvátne predlžujú o čas, v ktorom kupujúci neposkytol požadovanú súčinnosť.
  • 1.4. Uzavretím kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom. Definície pojmov obsiahnuté v tomto Reklamačnom poriadku majú prednosť pred definíciami vo VOP. Pokiaľ tento Reklamačný poriadok pojem nedefinuje, chápe sa vo význame, v akom je definovaný vo VOP. Ak nie je definovaný ani tam, chápe sa vo význame, v akom ho užívajú platné a účinné právne predpisy.
  • 1.5. Prevzatím tovaru je okamih prevzatia tovaru kupujúcim od predávajúceho resp. prevzatie od dopravcu.
  1. Lehoty na uplatnenie reklamácie
  • 2.1. Právo zodpovednosti za chyby a vady na tovare musí byť uplatnené v záručnej dobe. Reklamáciu je nevyhnutne nutné uplatniť bez zbytočného odkladu, ihneď ako sa chyba a vada objavila na tovare. Prípadné omeškanie pri pokračujúcom užívaní tovaru môže zapríčiniť zväčšenie chyby, znehodnotenie tovaru a môže byť dôvodom odmietnutia reklamácie. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim, resp. jeho splnomocnencom.
  • 2.2. Odo dňa prevzatia reklamovaného tovaru predávajúcim alebo predávajúcim určeným podnikateľom až do dňa oznámenia výsledku reklamácie kupujúcemu, záručná doba neplynie.
  • 2.3. Záručná doba sa ďalej predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v reklamácii. Práva zo zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
  • 2.4. Predávajúci sa zaväzuje informovať kupujúceho o prijatí reklamácie najneskôr do troch pracovných dní od prijatia reklamácie. Pokiaľ je výsledkom reklamačného konania výmena reklamovaného tovaru, začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru. Pri výmene chybnej súčasti sa vzťahuje nová záručná doba iba na vymenenú súčasť.
  • 2.5. Záručnú dobu nie je možné zamieňať so životnosťou tovaru, t.j. dobou, počas ktorej pri správnom používaní a správnom ošetrovaní vrátane údržby, môže tovar vzhľadom k svojim vlastnostiam, danému účelu a rozdielnosti v intenzite jeho užívania, vydržať.
  1. Záručné podmienky
  • 3.1. Pri výbere tovaru je nutné, aby zvolený druh tovaru presne zodpovedal potrebám kupujúceho. Kupujúci pred zakúpením tovaru vezme do úvahy účel použitia, prevedenie, materiálové zloženie a spôsob ošetrovania tovaru. Iba tovar dobre zvolený z hľadiska funkčného, sortimentového a veľkostného je predpokladom naplnenia úžitkovej hodnoty a účelu používania tovaru.
  • 3.2. Po celú dobu používania zakúpeného tovaru je nutné, aby kupujúci venoval dostatočnú pozornosť základným pravidlám používania tohto tovaru. Zvlášť je nutné zvážiť všetky faktory nepriaznivo ovplyvňujúce plnú funkčnosť a životnosť výrobku.
  • 3.3. Reklamovať je možné iba tovar zakúpený a zaplatený u predávajúceho.
  • 3.4. Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru v záručnej dobe chyba, má kupujúci právo túto chybu reklamovať u predávajúceho.
  • 3.5. Záruka sa vzťahuje iba na výrobné chyby, chyby materiálu alebo nekompletnosť. V žiadnom prípade nie na bežné opotrebovanie.
  • 3.6. Záruka sa nevzťahuje na vady tovaru spôsobené jeho užívaním v rozpore s účelom používania alebo pokynmi uvedenými v návode na použitie, mechanickým poškodením, vystavením tovaru nebezpečným následkom tepelného a/alebo elektromagnetického žiarenia, pôsobením poveternostných vplyvov a vplyvov okolia a neoprávnenými zásahmi do tovaru.
  • 3.7. Predávajúci nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúce z prevozu tovaru, funkčných vlastností a škôd z neodborného používania tovaru, rovnako ako aj škôd spôsobených vonkajšími udalosťami a chybnou manipuláciou. Na chyby tohto pôvodu sa nevzťahuje ani poskytnutá záruka.
  • 3.8. Záručný servis zabezpečuje predávajúci. Nekompletnosť zásielky alebo poškodenie tovaru je nutné oznámiť ihneď, najneskôr však do 24 hodín od prevzatia zásielky e-mailom na adresu darceky@zdravie.sk. Neskoršie reklamácie nekompletnosti zásielky alebo mechanického poškodenia výrobku nemusia byť uznané.
  • 3.9. Predávajúci odporúča kupujúcemu reklamovaný tovar zaslať doporučenou zásielkou na adresu Zdravie.sk, s.r.o., Haburská 49/D, 821 01 Bratislava. Kupujúci sa zaväzuje neposielať reklamovaný tovar predávajúcemu na dobierku. Oznámenie o zistených chybách kupujúci vyhotoví v písomnej forme a priloží ho k reklamovanému tovaru. V oznámení uvedie kupujúci o aké chyby tovaru sa jedná a ako sa prejavujú. K zásielke je povinný kupujúci priložiť kópiu daňového dokladu (faktúra), ktorý obdržal spolu s tovarom.
  • 3.10. Predávajúci sa zaväzuje informovať kupujúceho najneskôr do piatich dní od prijatia reklamácie o spôsobe jej vybavenia.
  • 3.11. V prípade, ak kupujúci zasiela predávajúcemu chybný tovar na reklamáciu, je povinný poslať ho kompletný tak, ako ho prevzal od predávajúceho, teda v originálnom obale alebo obale zodpovedajúcej kvality a vrátane všetkých súčasti dodávky. Dopravca neručí za zle zabalené zásielky. Výrobca obvykle neuznáva záruku pri tovare poškodeného pri preprave, aj keď sa chyba prejavila pred transportom. Na reklamácie chýb spôsobených prepravou tovaru v nedostatočnom obale nebude braná zreteľ.
  • 3.12. Ak je chyba na tovare opraviteľná, je oprava vykonaná bezplatne, v opačnom prípade je predávajúci oprávnený tovar vymeniť na svoje náklady.
  • 3.13. V prípade, že oprava chybného tovaru alebo jeho výmena nie je možná, je predávajúci oprávnený pristúpiť k zrušeniu zmluvy vystavením dobropisu kupujúcemu vo výške kúpnej ceny tovaru. Touto cenou sa rozumie cena zhodného tovaru v deň prijatia reklamácie.
  • 3.14. Voľba ohľadne spôsobu vybavenia reklamácie prislúcha predávajúcemu.
  • 3.15. Reklamácia, vrátane odstránenia chyby, bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak. O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania e-mailom, resp. poštou a spolu s tovarom mu bude doručený reklamačný protokol.
  • 3.16. Náklady na doručenie tovaru predávajúcemu nesie kupujúci. Náklady na doručenie opraveného alebo vymeneného tovaru kupujúcemu nesie predávajúci.
  • 3.17. Pokiaľ predávajúci zistí (testovaním), že reklamovaný tovar nie je chybný alebo nespĺňa kritériá výrobcu pre záručnú reklamáciu, považuje sa reklamácia za neoprávnenú a reklamovaný tovar bude kupujúcemu vrátený. Predávajúci si vo vzťahu ku kupujúcemu vyhradzuje právo požadovať úhradu nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s neoprávnenou reklamáciou.
  • 3.18. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená alebo zničená, kupujúci je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho a s doručovateľom (Slovenská pošta) spísať Zápis o škode na zásielke. Dodatočná reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dáva však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.
  • 3.19. Kupujúcemu je odporúčané, aby bezprostredne pri dodaní tovaru, tovar prekontroloval. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou, s tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od doručovateľa (Slovenská pošta) prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole doručovateľa.

Článok XI
Odstúpenie od zmluvy

  1. V zmysle ustanovenia § 7 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon č. 102/2014 Z. z.) má kupujúci právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote odoslaný list o odstúpení od zmluvy predávajúcemu.
  2. Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy spolu s formulárom odstúpenia od zmluvy je k nahliadnutiu tu.
  3. Odstúpenie a tovar zašle kupujúci na adresu Zdravie.sk, s.r.o., Haburská 49/D, 821 01 Bratislava
  4. Tovar by mal kupujúci spotrebiteľ vrátiť najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal. V prípade, že bude vrátený tovar nekompletný či poškodený, môže predávajúci požadovať po kupujúcom čiastku odpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru (v súlade s §10 odsek (4) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.).
  5. Ak sa kupujúci rozhodne pre odstúpenie v uvedenej lehote, predávajúci odporúča pre urýchlenie odstúpenia doručiť tovar na adresu predávajúceho s priloženým sprievodným listom s prípadným uvedením dôvodu odstúpenia od kúpnej zmluvy (nie je podmienkou) a s kópiou daňového dokladu.
  6. Peniaze za vrátený tovar budú kupujúcemu spotrebiteľovi vrátené najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy.
  7. Okrem prípadov, kedy je odstúpenie od zmluvy výslovne dojednané, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmlúv pri:
  • a) predaji tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
  • b) predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  • c) predaji tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  1. Kupujúci berie na vedomie, že ak odstúpi od zmluvy bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu a aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
  2. Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva odstúpiť od zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho. V prípade odstúpenia od darovacej zmluvy nezaniká kúpna zmluva a zmluvy sú posudzované z tohto hľadiska samostatne.
  3. Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru vznikne kupujúcemu nárok na vrátenie zaplatených finančných čiastok spojených s vráteným tovarom, ktoré budú vrátené kupujúcemu najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. 

Článok XII
Ochrana osobných údajov

  1. Predávajúci prehlasuje, že všetky osobné údaje sú dôverné, budú použité iba k uskutočneniu plnenia zmluvy s kupujúcim a marketingových akcií predávajúceho a nebudú inak zverejnené, poskytnuté tretej osobe a pod. s výnimkou situácie súvisiacej s distribúciou objednaného tovaru a vrátením peňazí v prípade odstúpenia od zmluvy alebo reklamácie (oznámenie mena, čísla účtu a adresy dodania). Predávajúci postupuje tak, aby subjekt údajov neutrpel ujmu na svojich právach, najmä na práve na zachovanie ľudskej dôstojnosti, a tiež dbá na ochranu pred neoprávneným zasahovaním do súkromného a osobného života subjektu údajov. Osobné údaje, ktoré sú poskytnuté dobrovoľne kupujúcim predávajúcemu za účelom splnenia objednávky a marketingových akcií predávajúceho, sú zhromažďované, spracovávané a uchovávané v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky, najmä so zákonom č. 122/2013 Z.z., o ochrane osobných údajov, v platnom a účinnom znení. Kupujúci dáva predávajúcemu svoj súhlas na zhromažďovanie a spracovanie týchto osobných údajov na účely splnenia predmetu zmluvy a využitie pre marketingové účely predávajúceho, a to až do doby jeho písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním zaslaným na adresu predávajúceho. Za písomné vyjadrenie sa v tomto prípade považuje aj forma elektronická. Kupujúci má právo na opravu osobných údajov, vrátane práva požadovať vysvetlenie a odstránenie nevyhovujúceho stavu a ďalších zákonných práv k týmto údajom.
  2. V rámci reklamačného konania sú od zákazníkov vyžadované nasledujúce údaje: meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo, e-mail a podpis. Všetky takto získané osobné údaje sú spracované výhradne za účelom potrebným pre vybavenie reklamácie a v súlade so zákonom č. 122/2013 Z.z., o ochrane osobných údajov, v platnom a účinnom znení (ďalej len „zákon“).
  3. Podmienky spracovania osobných údajov a špecifikácia konkrétnych osobných údajov.
  • a) Pri nakupovaní je potrebné poskytnúť nasledovné informácie o kupujúcom:
  • meno a priezvisko, presná adresa vrátane krajiny (resp. adresa, ktorá ma byť uvedená na faktúre)
  • e-mailová adresa (slúži na identifikáciu v systéme a na komunikáciu s kupujúcim)
  • telefónne číslo (pre rýchlejší kontakt s kupujúcim)
  • voliteľná adresa na doručenie (ak si želá kupujúci doručiť zásielku na inú adresu ako je fakturačná)
  • b) predávajúci spracováva osobné údaje kupujúceho pre účely vybavenia a doručenia objednávky. Tieto údaje sú taktiež nutné pre účtovný a fakturačný systém predávajúceho.
  • c) Počas návštevy kupujúceho na portáli predávajúceho sú na serveri predávajúceho uchovávané dočasné informácie, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie obchodu.
  • d) Osobné údaje kupujúceho predávajúci nezverejňuje, nesprístupňujeme, neposkytuje žiadnym iným subjektom, s výnimkou organizácií, s ktorými je spolupráca nevyhnutná pre správne vybavenie objednávky. Tieto údaje sú však vždy poskytnuté jednorazovo pre vybavenie konkrétnej objednávky. Databázu osobných údajov chráni predávajúci pred ich poškodením, zničením, stratou a zneužitím.
  • e) Odoslaním objednávky udeľuje kupujúci súhlas so spracovaním svojich osobných údajov uvedených v objednávke za účelom vybavenia objednávky a dodania tovaru. V súlade s § 28 zákona má kupujúci právo požadovať informáciu o spracovaní svojich osobných údajov a zoznam osobných údajov, ktoré sú predmetom spracovania, právo na opravu nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, právo na likvidáciu osobných údajov, ak účel ich spracovania skončil, právo na základe bezplatnej písomnej žiadosti namietať voči využívaniu svojich osobných údajov na marketingové účely.
  • f) Osobné údaje kupujúceho je predávajúci oprávnený spracovávať aj po skončení pôvodného účelu spracovania len v nevyhnutnom rozsahu pre účely štatistiky, účtovníctva a prieskumu, a poskytnúť tretím stranám alebo verejnosti súhrnné štatistické informácie o zákazníkoch, návštevnosti, obrate a ďalšie údaje, avšak v anonymizovanej podobe tak, že na ich základe nebude možné nijakým spôsobom identifikovať kupujúceho.

Článok XIII
Záverečné ustanovenia

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a kupujúcim. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
  2. Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka alebo Obchodného zákonníka.
  3. Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú a elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
  4. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne meniť alebo dopĺňať tieto obchodné podmienky. Akékoľvek zmeny týchto obchodných podmienok nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na portáli predávajúceho. Právne vzťahy vyplývajúce z kúpnej zmluvy sa spravujú vždy obchodnými podmienkami účinnými v čase záväznej objednávky tovaru.
  5. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 20. 11. 2015.

Článok XIV
Prevádzkovateľ
Prevádzkovateľom e-shopu na portáli www.zdravie.sk je:
Zdravie.sk, s.r.o.,
so sídlom Borská 6, 841 04 Bratislava
Korešpondenčná adresa je: Zdravie.sk, s.r.o, Haburská 49/D, 821 01 Bratislava

email: darceky@zdravie.sk

IČO: 46 668 756
DIČ: 2023547691
IČ DPH: SK2023547691
Zapísaná v OR OS Bratislava I, oddiel Sro, vložka číslo: 81501/B 
Zapísaná: 17.05.2012
Zodpovedná osoba: Ing. Andrej Blanárik